Saturday, July 31, 2010

Aku ni driver on-call ker?? *Part 2*

Hati kemanusiaan aku masih lg kate yg aku xptt abaikan msg hamba Allah yg minx tlg tu. Tp aku terlalu ter'luke' gler bila dier msg yg bernada 'mengarah'.

Hamba Allah: Amy, sok 'ehem2' xdpt g, pape amik kt K****g.

Ya Allah... dier igt aku nie driver ker?? suke suki nk arah aku g amik dier kt sna?? aku bkn nk berkire g amik ke x.. tp ko tu lgsg xinform aku yg ko nk g ngn org lain, alih2 bl org lain xdpt nk bwk ko, ko suke suki suh aku lak yg amik ko??? Pandai ko play safe. Dengan nasihat dr hamba Allah yg lain, menyuruh aku explain kedudukan aku skrg yg agak jauh dr lokasi dier.

Aku: Sy skrg ade kt S******h, sok xmsuk K****g dh, trus gerak ikut jln lain
(xde maknenyer aku nk berpatah balik:: 2-3 kali kerja, minyak kete aku lg tu).
(Kalu org lain, mst dh phm mksd aku...mmg aku xkn msuk sna, pehal lak aku nk patah balik kn??)
(Tp hamba Allah ni mmg gler terdesak dan lgsg xnk phm aku + xheran pon pe yg aku sampaikn)


Leh plak dier reply:
Hamba Allah: Kalu da pape sok msg, amik kt K****g.

Astagfirullah...... celah mn aku berbahasa Korea td (kalu nk translate Korea pn aku xreti, kn bkak kamus nie)?? xphm ke, pe yg aku ckp?? ker, ko mmg sj nk menyusahkan aku? Mentang2 aku ni sll lembut ati ngn ko, ko nk pergunakan aku sepenuhnyer. Pleasela.. aku ade perasaan k~~ sekurang2nyer kalu ko nk minx tlg tu, gunela ayat yg manis sket.. sekurang2nyer explain la kt aku dr awl lg. Ni x, ko men serbu jek..

:: ::

Perlu ker, aku keraskn ati?? hamba Allah yg lain suh aku tegas sket.. Pandai dier mainkn aku, pandaila aku kne ajar dier.. Tapi aku mmg xsampai ati, plus muke tu jg aku kne tgk ari2 nti. Setelah puas di'bius' oleh hamba2 Allah yg lain nie, aku tegaskan gak ati aku, kate leh nk ikut, tp kne dtg ke cni (tpt yg aku ade skrg: xde makne aku nk ke K****g smula). Dier reply pe??

Hamba Allah: kalu da pape sok, msg.

Mak aiii...... tu je ker, yg mampu ko jwb?? ker, ade agenda lain lg?? aku berserah jela~~~~~~~~


*End of Part 2*




No comments:

Post a Comment