Friday, January 14, 2011

Apabila nama sekolah tersalah sebut....

Memandangkan kerja kitorang sekarang kene call sekolah-sekolah di Malaysia, jadi macam-macam nama sekolah kitorang dapat. Tapi aku xleh blah tol biler salah seorang member kitorang nie tersalah sebut name sekolah. ^^

Senarai sekolah semalam adalah untuk sekolah-sekolah negeri Pulau Pinang.
So, seorang member kitorang nie call la salah satu sekolah antara 26 buah sekolah dalam senarai masing-masing. 
Perbualan pertama wajib kitorang,

"Hello.... ini Sekolah _______ ? Saya ...... dari Telekom Malaysia (TM) , boleh saya bercakap dengan Pengetua/Guru Besar?" 

So, nak jadikan cerita member aku nie, dier tersalah sebut name sekolah tu... tau camner??

"Hello.... ini SK Ladang Bute? Saya A*** dari .... , boleh saya bercakap dengan Pengetua/Guru Besar?"

 "LADANG BUTE"

Kalau korang, camner korang sebut??

"Bute" - bunyi macam "mute" tu...



@

"Bu-Te" - bunyi macam "buta" tu...

Haa..... yang member aku nie sebut
"Hello.... ini SK Ladang Bu-Te? Saya A*** dari .... , boleh saya bercakap dengan Pengetua/Guru Besar?"

Xpasal-pasal kerani sekolah yang jawab tu kate "Ladang Bute yer..."
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Tergelak2 kitorang kat keliling nie.... *^^*

No comments:

Post a Comment