Tuesday, January 11, 2011

Keletihan..

Dah seminggu, tapi aku rasa macam dah setahun aku tak wat post baru.
Sejak post "Mary Stayed Out All Night picture" aku tu jadi tarikan penggemar cite Korea dari luar negara, aku dah menjadi agak 'Gile Glamer' la plak... asik2 post psl cite Korea je kan? HAHAHAHAHA
So, kali nie aku nak cite pasal cite sendiri...lame xstory mory~~

Seminggu yang lepas, aku mula bekerja kat ofis (TM Cyberjaya) sebab kontrak kerja kat sekolah2 dah tamat. Masa mula2 keje, memang xde keje!! LEPAKKKKK memanjang~~~~ memang agak bosan r.. sambil2 main Facebook... tahap bosan tu boleh kata sampai aku yang dah lebih setahun xbkk FarmTown, leh main balik!! siap tanam menanam, menjual hasil tanian, kerja kat ladang2 org (dalam game FB tu jela...bkn aku wat btul2 pon).

Lepas lebih kurang tiga hari, kitorg dpt kerja.. kerja ape?? kerja calling2 sekolah.... tiba lak masanya nak kene wat marketing2. Parah tol!!! aku yang xsuke sgt wat kerja berckp2 telefon nie, terpaksa lak wat!! Purata 1 hari, aku dapat call 25 buah sekolah~~ bayangkan betapa sakitnye tekak aku nak control suara supaya berlembut dan perlahan...huhuhuhu

Kerja tu memang meletihkan.. aku tanamkan niat nak jadi Customer Service lepas nie.. CANCEL!!!



Keletihan aku bertambah dengan jarak perjalanan aku dari umah Klang ke Cyberjaya. Pagi2 kol 545 aku dah bangun. Kol 645 aku dah start gerak. Punyela nak elak tol, aku ikut jalan Dengkil. Konon jimat TOL la kan... tapi dgn jammed truk kat Olak Lempit, +/- aku sampai dlm sejam 10 minit. LETIH WOOOOHHHH.... kete manual tu weyh!! sampai cramp jari2 kaki aku asik tekan Clutch..Minyak sehari jek dah RM10.. Kancil jek pon~ tapi sebulan????

Kol 530 aku balik kerja... kol 7 mlm baru aku sampai kat umah.. kol 930 aku dah mengantuk keletihan... kadang2 aku rasa aku tgk muke parents aku dalam 10-15 minit jek sehari... esoknya sambung rutin yang sama~~ LETIH LAGI WOOOHHHHH....

Aku berniat nak jenguk kawan/sekolah kat Hulu Langat, tapi rasenye keletihan aku nie lebih POWER dari niat aku tuh... so... tunggula aku amik cuti panjang sket yer~~~ hehehehe

Yang paling aku pasti selain keletihan sejak mula kerja dan tinggal ngan family semula nie...... I'VE GAINED SOMETHING I HATE THE MOST!!!!!!!! WEIGHT~~~~~~~~~~~~ ;((((


No comments:

Post a Comment