Thursday, April 10, 2014

Lesen Memandu baru~

Alooo.... harini pagi2 aku ngan Cik Aini gi JPJ UTC Sentul nak renew lesen memandu.. Actually Aini yang nak renew lesen die sebab die punyer expire 12hb April ni (birthday die ler tu.. hehehe). Aku lak NGADA2 jek nak renew baru sebab leh dapat kad lesen memandu yang keras tu kan (bukan lagi laminate yang tunggu masa terkepak sana, terkepak sini). 

Aku nyer lesen memandu tahun lepas lagi dah renew 2 tahun, sampai 22hb Feb 2015. Dalam sebulan lepas tu barula kerajaan umumkan yang lesen memandu dah berwajah baru.. ala2 kad pengenalan gituu.. (cuma takde cip jela). So alang2 Aini nak gi renew lesen, baik aku tukar skali tak gituu?? bayar jela RM30 untuk tambah setahun lagi sampai 2016.

Yang tak leh blah nyer, masa Aini masuk bilik Studio untuk ambil gambar, 'abe' officer tu macam miang jek.. (kate Aini la..) Sebabnyer, masa Aini masuk jek, tanya 'Awak Nuraini ke?' berkali2 lak tu.. siap suh duduk untuk ambik gambar (memang kene duduk untuk ambil gambar, takkan nak duduk kene interview keje ngan die plak kan?). Lepas tu nak ajar plak kena senyum bila ambil gambar.. (Owh.. time aku takde plak nak suh senyum2.. tgk gambar aku.. MASAM jek... hahaha)

Kiri-Lesen lama | Kanan-Lesen baru (muka tak berapa nak senyum)
Masa nak ambil gambar aku, officer tu takde pon tanya apa2 ke, aku lak yang kene tanya 'Nak kena bukak cermin mata ke?'. Maklumla masa aku gi ambil gambar untuk IC officer time tu suh aku bukak cermin mata sebab pantulan cahaya. Tapi kali ni officer JPJ ni cakap 'Ikut awak la nak bukak boleh, taknak bukak pon takpe.. Mana awak nak?'. Ek eleh... camtu plak..

Yela, akhirnya aku decide malasla nak bukak.. kang abe tu 'terpesona' lak ngan mata I... ececehh... geli makk..

So, hasilnya gambar lesen yang tak berapa nak berseri macam gambar lesen yang lama tu.. hehehe

Papepon tunggu tahun 2016 baru tukar lesen baru~~

3 comments: