Wednesday, April 9, 2014

Penantian Smartphone PKB dari MyEG

Ha.. tu dia... actually kan, punye lame la aku tak tulis entry dalam blog ni, sampai tadi masa konon2 nak start enjin menulis dah pelik mana aku nak sign in masuk dalam blog ni???? punyerla semangat dah bukak link www.simplyemme.blogspot.com tapi tak jumpa plak 'Sign In' kat atas tu.. amik ko... ternganga jap.. haha

Punyerla tanya Uncle GOOGLE 'where to log in blogspot.com'.. kah3.. wat malu jek.. :p

OK, start nak cite pasal HP percuma dari MyEG ni...

Once upon a time (ha, punyerla lame sampai once upon time kn...) sebabnya aku dapat emel dari MyEG ni bulan September tahun lps lagi..


Emel suh daftar untuk dapatkan hp percuma

Tengok tarikh emel tu 10 Sept 2013 k.. nasib baik time tu aku masih lagi bawah 30 tahun *ehem2*

Aku ni bukanla sangap sangat nak HP percuma kan.. tapi saje2 la daftar sebab bukan rugi pape pon.. try jela, mana tau rezeki kite.. maklumla syarat die pon kate yang tak pernah mohon skim rebat Smartphone PKB. So aku pon daftar jela tanpa mengharap pape..

Memang betul pon aku langsung tak mengharap.. sebabnya dalam bulan November camtu masa aku tengah lunch kat Giant Batu Caves, dapat kol dari seorang pompuan ni katenye dari MyEG bagitau aku nyer permohonan skim rebat tu BERJAYA (aku dah blur kejap.. sebabnya aku betul2 lupa pasal fon tu.. hahaha)

Lepas tu dia mintak aku fakskan fotostat ic depan belakang, aku tanya boleh tak kalu emel jek? (malasla nak cari mesin faks plak kn.. tak pasal2 nanti aku nak kena naik HR untuk faks bende takde kaitan ngan company). 
Dia kate boleh jek nak emel (ha.. kn senang.. ssh2 jek nak faks2, zaman sekarang dah maju la.. EMEL sudeyyy)

Balik lunch tu aku terus emel salinan (scan) IC depan belakang ngan info2 yang dia nak (dalam hati dah berbunga2.. akhirnya akan dapat gak fon percuma)

Lepas tu aku cakap kat parents, maybe MyEG akan hantar fon tu ke umah.. so get ready la dalam seminggu dua camtu.. pos laju mungkin datang hantar fon (kononla...)

Tunggu... dah sebulan.... tunggu lagi...dah masuk tahun 2014 k.... aku masih tak dengar khabar fon tu..

Google search kat tenet pasal fon tu, mana tau jumpe insan2 yang senasib ngan aku (takut gak kene tipu kan.. sbb dah bagi info.. tapi confirm emel yang aku hantar tu ke emel MyEG.. so kurang sket la rasa tertipu tu) ramai gak yang meluah rasa tak puas hati sebab diorang pon macam aku, kes tunggu buah tak jatuh2.. hehe. 
Tapi ada gak yang kata dah dapat.. AKU? malasla nak tunggu lagi.. macam tak dapat jek.. takpela kan.. tak keluar duit ratus2 pon untuk fon tu.. wat bodoh jela.. malas nak ingat lagi..

20hb Mac 2014 lepas, 4 bulan selepas kol yang terakhir yang kononnya aku BERJAYA tu, aku dapat kol dari seorang lelaki, perbualan lebih kurang macam ni la:

Lelaki: Cik Amy.. saya dari MyEG, permohonan cik untuk rebat HP dari MyEG berjaya, jadi cik dah boleh datang dan ambil dari MyEG

Aku: (Dalam hati Ha??? kene gi sana??) Owh... OK (hipokrit di dunia nyata).

Aku confirmkan balik samada nie rebate ker, dapat fon? yela.. mana tau bagi rebate RM200 untuk beli mana2 fon.. tak kuasa la aku nak beli2 fon baru lg.. huhu. Then die kate dapat fon.. (OK la tu..)

Dia kate 26hb dah boleh ambil. Lepas tu die dah nak cakap kata2 penutup ala2 bye2 tu sebelum bagitau aku secara detail. Soalan yang sempat aku tanya die time tu:

Aku: Jap2, nak ambil fon tu kat MyEG sendiri la (punyela nak kepastian). Kat mana tu ye? (konon memang tak tahu sebab aku mmg tak tahu pon..)

Lelaki: Kat Bandar Utama, dekat dengan Sri Pentas tu. Level 8 (yela, macamla aku tau katne.. takpela dalam hati kata lepas ni kene cek kat tenet)

Cek punye cek kat sini rupenya alamat die:

Lot 8.02, Level 8, 1 First Avenue,
Persiaran Bandar Utama, Bandar Utama,
47800 Petaling Jaya, 
Selangor.

So, betul la die kate level 8 tu..

So di hari 'keramat' hari ni (09/04/2014) baru la aku terhegeh2 nak gi ambil fon tu (bertemankan member aku cik Aini.. cian dia jadi 'driver' kete aku harini, sebab die jek tau jalan ke area Bandar Utama tu sbb tu tpt zaman die dating2 kat OU.. hehe) aku telah di'tipu' oleh mamat yang kol tu!!! 

OK, bukan tipu tak dapat fon.. tapi tipu kate kat tingkat 8 bangunan MyEG tu... rupe2nye aku kene g ke sini:




 Menapak lagi aku ke bangunan sebelah pulak!! Level 1 plak k... dahla time tu time lunch..

Dah naik level 1 tu, nak tak nak, aku kene tunggu jap dalam 20 minit sebab staf yang bertanggungjawab keluar lunch.. Sabo jela aku.. mmg time dia nak makan pon.. aku jek yang tak makan2..

Dah balik lunch tu dia masuk ofis die lepas ambil IC aku then tunggu lagi dalam 15 minit.. lepas tu panggil aku untuk bagi fon then explain kat aku apa2 pasal warranty fon kene ke Glenmarie.. sebab manufacturer HP Ninetology.. 

Ni dia fon yang 'sangat2 MAHAL' sebab nak tunggu and ambil punyerla menyusahkan!


Nak tau specs die dengan lebih jelas.. g search kat tenet 'Ninetology Pearl Mini'

Dapat sekali pek sim Celcom
Tu dia ape yang ada dalam kotak
Invoice untuk claim warranty kena simpan ler

Papepon.. fon die comel la.. dapat plak nombor baru.. leh pasang BF.. (cehh.. macamla ade satu pon kannnnn)

Tapi nombor tu nak kena gi activate dl.. ni yang MALAS!! adoyaii... camne nk pasang2 ni??? hahaha

OK.. sekian.. tibe2... :p




No comments:

Post a Comment