Wednesday, August 18, 2010

Hari ini... aktivitiku.....

Mcm aku pernah ckp dl.. keje aku dok kat Pusat Akses jek ari2... dok ngadap PC ari2.. sampai nk terjugil kua dh biji mata aku ni... Tapi arini sangat2 la letih berbanding hari2 yg lain... kehulu hilir sekolah aku berjalan.. kjap ke makmal komputer, kejap ke pusat akses semula... then ke toilet tgkt bwh lg... then ke makmal komputer lg... then.... pusing2 bende same aku wt arini...

Patutnyer kol 1015 pagi td kne wt tygan Upin Ipin utk dak2 darjah 3 Bestari.. tp terpkse cancel sbb MJ gune makmal wt klas la plak... so aku balik smula ke Pusat Akses (cik Nur Ekin pon ikut sama ulang alik ngn aku..hahaha). Time rehat tahap 1 tula murid2 tahun 2 Mulia masuk Pusat Sumber, tny kt aku.. 

Murid: Cikgu, boleh masuk bace buku x??
Aku (dgn rase bersalah lak kalu xbg masuk, sbb aku bkn cikgu PS): Erm..masukla.. bace buku..

Budak2 tu pn dgn bisingnyer jerit "Yeay!!! boleh masuk bace buku!!!!" (huuuuhhh.. seronok pulak diorg nk bace buku..bgus2...). Aku pon terpakse la kua dr Pusat Akses tu, sbb nk kne tgk dak2 nie dlm PS. Kak Zaza xde lak time rehat nie, so aku tlgla tgk2kn diorg.. 


Then..dtgla 2 org dak pompuan nie.. tb2 minx aku dgr dier bace.. Erm, xpela aku nk dgr, bosan plak xde bende nk wt kn... So, sorg2 bwk buku cerita and bace kt dpn aku.. aku mengiakan jela pe yg diorg bace tu. ade salah, aku btulkn... Sampaila ke sorg dak nie.. dier bace cerita "Belalang..." pe ntah.. aku lp tajuk penuh dier... care dier bace ajk menarik; laju mcm xmenyempat2 jek, so aku pon amik video..

Punyerla kusyuk membace laju gler xsedar aku amik video dier.

Lepas abis waktu rehat tahap 1, aku n cik Nur Ekin trus ke makmal utk wt tygan Upin Ipin waktu rehat tahap 2.. tapi~~~~ MJ masih lg menguasai makmal tu ngn murid2 tahun 4 Jaya.. 

Saat aku ngn Nur Ekin menunggu masa MJ utk blah~
Sesudah klas MJ abis (sbb dier tny aku "Dh abis waktu yer??"), aku pon cpt2 nk psg cite Upin Ipin nie... Erm, BTW, MJ sempat minx aku tlg burnkn cite Upin Ipin utk dier...hmmmm~~~

Xsampai seminit klas tu nk beransur klua, klas tahun 5 Tekun dh berebut2 nk masuk.. tambah lg ngn klas 3 Bestari td yg xdpt nk masuk time rehat.. TAMBAH lg ngn klas 4 Jaya td (klas MJ).. sbb MJ bg chance la diorg nk tgk gak... fuhh.. penoh gak makmal td.. kalu kutip duit td, dh leh bli mknan utk bkak pose.. hahahahaha




**********

No comments:

Post a Comment