Thursday, August 26, 2010

Merahsiakan wujudnya HP ke-2 dari Isteri/Suami/Pasangan.. bermakna ada tanda curang ker??

Selalunyer kalau remaja atau mereka-mereka yang belum berkahwin (mcm aku nie) memiliki HP yakni telefon bimbit yang ke-2 atau ke-3 dan seterus2nye (mana tau korg kayer sgt smpai sorg pn ade 10 biji HP!!), mungkin bermaksud korg @ aku nie ade 2-3 nombor telefon yg berlainan. Maybe gak korg nie kjap nk gune Maxis, kjap nk Celcom, kjap nk Digi.. ikut korg nyer kemampuan nk beli kredit dan mungkin kawan korg rmi sgt gune lain2 nombor kn??

Tapi kan... aku musykil sungguh ngn org yg dh berkahwin, yakni si suami isteri lah... Kalu si suami @ si isteri ade 2 biji HP (normal la sorg ade 1 HP kn?? kcuali ko mmg anak org kayer sekayer2nyer), tp pasangan masing2 xtau kewujudan HP yg lebih tu (mksudnyer, korg xnk psgn masing2 tau kewujudan HP tu). Sbb ape yerk?? 

i) Takot suami @ isteri marah?? sbb diorg beli HP mahal??
                                 @TAU.....
ii) Diorg ade perempuan/lelaki simpanan?? (pelik lak bunyi 'lelaki simpanan' nie).. okla, ada BF @ GF lain?? Kekasih Gelap maybe??


Aku ade 1 contoh yg xberapa baik la nk kongsi.. Contoh yg berkait ngn nom ii tadi..

Ade sorg dak nie yg bgtau aku (aku xwat fitnah, dier sendiri yg tau crite dari mulut tuan punyer body.. mksud tuan punyer body ialah org yg nom ii tadi..). Dak nie selamba badak citer kt aku yg ade cikgu kat sekolah dier (diingatkan... cikgu tu dh kahwin!!) ade pasang 2. Maksud pasang 2?? "CURANG" la... 
Diingatkan sekali lagi... CIKGU tuh..... ko nie, dh name pon pendidik. tapi diri ko sendiri xdididik ker?? Wat malu kerjaya cikgu jek.. Back to the story.. nak tau cmner dak tu tau cikgu tu pasang 2?? haa...ni la masanyer HP ke-2 tu enter-frame. Cikgu tu dengan selambe meng'introduce'kan kewujudan HP rahsia tu kt dak nie. Mulala dgn xtau malunyer dier story tu adelah HP rahsia dr bini dier (ha..tau dh cikgu tu laki??). HP rahsia yg merupakan penghubung rahsia antara cikgu tu dgn kekasih gelap dier. selalu berSMS diwaktu sekolah (senang..bini xtau). 

Macamana lak HP tu tak diketahui oleh bini?? Senang jek.. TINGGALKAN KAT SEKOLAH~~

Tapi sepandai2 tupai melompat, akhirnyer HAMPIR jatuh ke tanah jua~~ (knp HAMPIR?? sbb dier xjatuh lg, hampir2 jek nk kantoi ngn bini).. Cmner tu??

Ntah ape yg si cikgu ni lupe@tuhan nk tjuk ker, dier leh terbawak balik HP tu ke umah... Maka, si anak (haa... ade anak lg tu!!!) yg berumur 7 tahun tny kt si ayah a.k.a si cikgu:

Anak: Abah, HP sape nie?? (lebih kurangla, dak tu citer cmnie)
Si Ayah a.k.a si Cikgu: Eh..HP kawan abah tu, abah tolong simpankan, tertinggal kat sekolah. 

Tengok, awal2 lagi ko dh berbohong ngn anak ko. Nasibla anak ko tu kecik lagi.. kalu aku la, lame dh aku korek isi mesej2 dlm HP tu.. Aku mmg menyampah btul ngn org yg macam dier nie.. Bkn bini dier xlawa (kate dak tu la, lawa sgt), kerja besar (pegawai kt bhgn ape ntah..gaji tgi dr laki la rsnyer).. Pe lg yg ko xpuas ati sampai nk cari yg lain?? nak kate xde anak, tu haa...dh bsr pon... Aku mmg xphm ngn laki yg mcm nie~~





No comments:

Post a Comment