Friday, October 15, 2010

Babysitting....

Arini keje aku kat sekolah mem'babysit' anak Cikgu Zaza. Kebiasaannye anak kak Zaza nie dijaga oleh mak dier tapi memandangkan ayah kak Zaza masuk hospital, mak kak Zaza terpaksa temankan suaminyer di hospital dan takde sape nk menjaga baby. So kak Zaza terpaksela bawak baby dier yg 6 bln tu ke sekolah...

Azza Nurzafirah Mohd Zubir






Ade satu masa tu, kak Zaza tinggalkan Fira kejap dibawah jagaanku sebab nak kena pegi ofis. Mula2 Fira memang xwat hal langsung.. senyap jek.. pandai main getah HP umi dier. Sampailah satu tahap tiba2 dier start merengek. Pe lag, cpt2 aku dukung dier, acah2 sket..baru dier gelak2.. Then bawak dier pusing2 dlm Pusat Sumber sebab dier start nak merengek balik bile letakkan dier kate bawah. Agak2 dalam 15 minit kak Zaza xde, Fira start menangis!!

Aduhhh..aku xreti nak memujuk... macam2 cara aku wat nak gelakkan dier blik, tp xjadi.. Fira still nangis. Aku start memanggil nama Kak Zaza nie.. Sambil pujuk2 Fira.. "Sayang, jgnla nangis, aunty xtau nak pujuk nie" (leh plak cmtu ek???).
Mungkin instinct seorang ibu, kak Zaza tiba cepat2 muncul kat pintu Pusat Sumber, dah dengar rengekan Fira. Rupe2nyer dah masuk time Fira nak menyusu~~ fuhhh..   lega ibunyer dah datang..kalu x, mati akal aku.. Cmner aku nak jadi mak nie?? (Kahwin dulu baru fikir~~~ ^^)


No comments:

Post a Comment