Tuesday, October 19, 2010

Parking Kete

Dulu aku pernah mention pasal masalah berebut parking kete kat umah sewa. Lot umah ade 4, lot parking pon ade 4 la.. . umah kitorg yang 1 nie pon dah ade 4 bijik kete (Kancil, Myvi, Viva ngan Perdana), 1 moto (kak Jun nyer). 3 orang dari kitorg ni pon dah occupied sampai 3 lot parking (yang Viva tu sebab dier br jek beli n bwk kete ke cni). Umah sebelah 1 biji kete (Kelisa).

Mcm ni la.. 

Umah yang paling hujung hanya ade sebijik moto (fine..xmasuk carta berebut parking, sbb park dlm lot umah dier jek). 

Umah kedua, umah kitorg (ade 4 org, 4 bijik kete <--- mmg masalah!!). 

Umah ketiga, sebijik Kelisa, 1 moto. 

Umah keempat, sebijik lori!! (ha, tu mmg xde masalah sgt sbb dier dah amik bhgn parking tepi (mmg xleh kacau, sbb tu dier nyer tpt..kononnyer la..sbb Yati penah kene 'notis' sbb amik tpt parking lori dier tu).

Balik kepada tpt parking..ade 4 lot~

Lot pertama (yg dalam): Kete Kak Ina -- Perdana
Lot kedua (sebelah): Kete aku -- Kancil
Lot ketiga (sebelah lagi): Kete Kak Jun -- Myvi
Lot keempat (paling tepi dan last): Kete Kelisa (jiran sebelah)

Kalu orang lain, agak2 rasa nak marah x, 1 umah sampai 3 kete conquer parking space?? kalu aku jadi 'org lain' tu, aku marah gak~~ huhuuhu...

So, nak menambahkan kerumitan parking kete nie, umah sebelah yang ade Kelisa tadi ni baru beli kete Honda City plak~~ aduhh..bertambah2 kete.. Kete Honda tu diorg park kt tpt bese diorg park Kelisa, yg Kelisa lak park kt dpn umah diorg...yang parah lagi, kete yati xleh lagi park kt belakang kitorg, sbb kete Kelisa xleh nak kua pagi2 sbb kete Yati akan block laluan kete dier nak kua dari umah... 

SO?? cmner nie??

Aku (dgn baik atinyer arini) meng'offer'kan diri utk bawak masuk kete aku ke dpn umah yg sempit tu.. sbb napak Yati termangu2 nak pikir untuk park kete kat mana.... So, dgn bantuan kak Jun, drive secara reverse, utk masuk parking ke dpn umah (sbb aku paling takut drive reverse jln sempit!! uhuks..)

Hebat Kak Jun masukkan kete aku.. sempit tau lorong nie!!

Jangan ingat "ala, luas jek laluan nie.. tu pon kecoh!!".. 

Kecoh la weh, aku bkn pandai drive jalan sempit pon~


Yg ade tanda ank panah tu, pttnyer tpt parking aku.. Kete Yati la tu.
Haahaha..dari dalam umah. Selamat kete aku~~

Arini lehla cmtu..sbb Kak Jun ade uuntuk tolong masukkan kete.. ari2 seterusnyer??? huhuhuhuhuhu...... SAMPAI BILAKAH????

No comments:

Post a Comment