Friday, October 22, 2010

[Girl+Girl] Vs [Boy+Boy]


Kalu korang bace title nie, pe yang korang pikir dulu?? Mesti ade yang kate..

"Pe la yang si Amy nak cite nie??"

Xpon.. ade yang ber'otak' kuning (aku xtau dari mana orang dapat istilah 'otak kuning' tu, otak kite wane kuning ker??) yang pikir bukan2.. Bukan2 yang macam mana tu?? ha... ni yang aku nak cakap.

Situasi [1]:
Kalu korang tengok 2 orang pompuan (sahkan yg diorg mmg pompuan sejati dulu) berpegangan tangan masa shopping berdua atau beramai2, pe korang fikir??

i) Diorang ni Best Friend...Kawan Baik...Girls Best Friends..
ii) Diorang nie Lesbian??

*Kalu otak korang ni sangat bersih/suci a.k.a baik, mesti korang akan kate yang nombor 1 tadi. Tapi ade jek orang berotak kotor dan kate yang nombor 2. Ade ker?? memang ade...

Tapi kalu korang tengok lelaki sesama diorang berpegangan tangan, tak kisahla beramai2 atau berdua sahaja.. Ape yg korang fikir???? Nombor i atau ii? ^^ [Lu pikirla sendiri..]

So innocent....

Situasi [2]:
Kalu sesama pompuan bergurau2 manja, korang rasa camner?? pelik ker?? Kalu korang normal, of course korang kate TAK PELIK.. sebab pompuan memang suke bergurau2 dan bermanja2 sesama diorang.

Tapi kalu korang nampak sesama lelaki bergurau2 manja.. camner lak tu?? pe yang korang terlintas kat otak?? Ade rase pelik sket tak?? [OK, simpan fikiran tu kat otak korang sendiri..]

Conclusion nyer kat sini..aku nak cakap yang FRIENDSHIP antara [Boy+Boy] dengan [Girl+Girl] adalah berbeza!! (aku maksudkan dalam konteks 'sihat' k; takde pesong2).

Kenapa aku nak bercerita psl bende nie?? Sebab ade orang (ehem2) yang wat assumption aku nie LES!! Huuiiii...angin 1 badan aku nie..... Atas alasan dier?? 

Perbualan aku ngan best friend aku dalam status FB agak 'meloyakan' dier kot~~ iyer ker??

PLEAZZZ r... bese la pompuan sesama pompuan bergurau2.. name pon kawan 7 tahun. Kitorg paling memahami sesama sendiri.. Hanya sebab aku takde BF, ko nk wat assumption yang aku nie LES?? Giler ke ape????!!! aku masih waras k...

Soalan paling '' NGERI" a.k.a 'MEREMANGKAN SELURUH BADAN AKU' dari orang tu kat aku:

"Korang nie dah terlanjur ker??"

Huuhhhh... kalu la time tu dier dpn mate aku, mungkin wat pertama kalinyer tangan aku naik ke muke orang!!

Ko tak kenal kitorg betul2, tapi selamba badak (ade bela badak ker??) ko jek nak kate kitorg mcm tu.. Tapi mungkin ade bagus jugak ko tanya direct, dari ko sebarkan cerite tak betul n tak senonoh tu kat orang lain. Tapi berpada2 la kn??

Puas aku dah explain banyak kali tapi ko tetap nak letak komen terlampau dan mengarut2 kat kitorg.. tolongla pikir perasaan orang lain.. bile dah selalu ko komen mcm tu, lame2 org ingat bende tu betul.. maruah sape yg jatuh?? pikirla sket... xkan nak aku selalu delete komen2 ko kn??

**Tolongla fahami pompuan dulu sebelum ko wat penilaian yang menjatuhkan martabat pompuan.. sebab bakal isteri ko pon seorang pompuan (confirm pompuan tak??..). Fikir pe ko rasa kalu orang tuduh dier mcm tu nanti??**

[Aku tak marah..just nak ko paham ^.^]


No comments:

Post a Comment