Sunday, November 28, 2010

Super Junior?? Suju?? SJ??

Nape tibe2 aku nak post pasal Suju nie??

Old pic from 2006, Single 'U' Album?


Erm..sebab minah nie yang mula2 nak post, tapi tak lengkap2 gak.. Tibe2 aku lak yang bersemangat nak tulis pasal diorg nie. Start dari aku mula kenal kumpulan nie?


Biler tu??


Rasenye awal tahun 2009...hahahaha. Peminat fanatik SJ mesti gelakkan aku sebab punye lamela baru aku nak kenal diorg nie (SJ debut tahun 2005). Mana taknyer, aku hanya minat drama2 Korea dari awal tayangan Winter Sonata lagi.. Tahun biler tu? Tahun 2002. So, dari situ aku hanya minat sume lagu2 dari OST (Original Sound Track) utk sume drama Korea yang aku penah tgk dan minat.

Dunia Kpop?? Aku langsung xkenal sape2 atau mana2 kumpulan idol (perkataan 'Idol' pon aku xtau digunakan utk band2 muda Korea).^^



**********Intro dari mana aku start kenali Idol group**********

Aku ikut lawatan sambil belajar ke Korea Selatan pada 2 Disember 2008-12 Disember 2008, Winter time lak tu..jadi Winter Sonata la plak~ hehehehe...

So adela 1 ari dalam 10 ari cuti tu, member2 aku ajak g Ilsan. Ade ape kat Ilsan tu, sampai kitorg kene bertukar2 naik tren dari Seoul? Rupenyer diorg nie excited sgt nak g restoran Pizza ayah si XIAH JUNSU. Sape Xiah Junsu pada aku mase tu?? erm..aku cume tau dier salah sorg dari kumpulan DBSK (Dong Bang Shin Ki). Mcm mana aku tau? Aku tau jela.. xkenal muke orangnyer pon..

Serius aku cakap..member2 aku masa tu sgt2la excited (rase2 mcm dlm awangan la dapat jejak kaki ke restoran time tu + dpt jumpe ayh Junsu). Aku?? xde feeling... sebab aku xminat Kpop dan xkenal pon sape diorg nie time tu~ so diorg nie sempatla bergambar2 ngan ayah si Junsu nie.. aku pon amik gambar sekali la.. konon bile2 leh wat kenangan (mmg kenangan betul!!).

Fik (sebelah aku) pon xtau sp Junsu..sbb tu dier men 'cucuk idung' Junsu. Ayh Junsu kat situ~
Paling aku rasa menyesal (diorg dh kate, aku mesti menyesalnyer..), kitorg sume dpt gambar Junsu + sign dier dari ayah Junsu nie. Disebabkan aku xminat, tau pe aku wat?? Aku bg kat housemate aku dl yang sgt sukekan DBSK. Ha...skrg aku dh knl sp DBSK, xrase sayang???? huhuuhuhu....

Satu lagi kumpulan yang aku baru perasan ade dlm gambar aku masa di Baskin n Robbins kat Korea, itupun lepas setahun aku tgk balik gambar2 cuti masa kat Korea..

Selepas setahun, baru aku tau sape 'mereka2' kat blkg tu... huhuhu
"BIG BANG"

***********Back to Suju**********

Camner aku leh sukekan diorg nie?

Kisah bermula bile aku tgk drama "Spring Waltz". Kenapa Spring Waltz plak?? Ape kene mengena drama ngan Suju lak kan?? Ade... si Si Won berlakon dalam tu sebagai adik sepupu heroin (Han Hyo Joo). Aku tgk mamat nie punyerla hensem, so aku try search dier kat Wikipedia ngan Dramawiki. Baru tau dier nie ahli Super Junior. Bila tu, aku terus baca pasal Suju nie. Baru tau yang diorg ni ade 13 orang!!! Ramai tol...

Tapi dalam ramai2 nie, memang aku cume kenal Si Won (sebab berlakon punyer psl) jek.

Masa tu, aku masih malas nak tau pasal Suju...sampailah rancangan "We Got Married" yang amik Kangin couple ngan Lee Yoon Ji. Ha..masa tu la baru aku nak kenal Suju nie sbb diorg datang ramai2 ke umah Kangin-YoonJi utk housewarming. Tiba2 rase teruja nak kenal diorg sbb tgk diorg nie sgt cute and funny~~ ^^

Episod 50 (part 2/3)


MV yang membuatkan aku amat tertarik ngan diorg nie (walaupun mula2 dgr lagu nie mcm pelik sket; sbb suara Ryeowook?? hehe)

~Super Junior-Sorry Sorry MV~

Lepas aku dah start minat, sorg classmate a.k.a Suju Freak bg macam2 video Suju kat aku termasuklah:


i) Exploration of Human Body (dari sini aku start kenal setiap sorg nyer name+tau personaliti msg2 ^^)
ii) Idol Army
iii) Idol World
iv) Super Junior Show
v) Suju's MVs

Segala show yang diorg nie wat adalah semata2 utk mempromosikan diri masing2..yela, dh sampai 13 org, nanti org xkenal siape dan siape~~

Tapi aku pelik dgn sesetengah org yang bencikan Suju nie. Nape ek?? Suju terlalu 'funny' utk pandangan seseorang tu kot?? atau seseorang tu sendiri can't accept anything that is funny from Suju??

Ok la kalu nak menyampah ngn salah seorang dari member tu, but don't hate the whole group~~

Nak kate diorang nyanyi xsedap?? lead vocalists diorang nyanyi sedap pe (Kyu Hyun + Ryeo Wook + Ye Sung; K.R.Y)~

Menari?? Diorang sume pandai menari especially lead dancers (Eun Hyuk + Dong Hae + Shin Dong + Han Geng)~


++Pendapat aku sendiri++

Suju mempunyai 13 org ahli (yang aktif skrg tgl 10 org jek), masing2 ade kelebihan sendiri.
[Multi-talented]: Ada bakat menyanyi, menari, berlakon, MC, Gag.
Ape yang korang selalu nampak diorg nie mcm giler2 atau funny, that's who they are..

++++

*Masing-masing ade hak nak minat sesape kan... ^^
*Tak perlu merendah2kan minat org lain.. ^^
*Don't judge a book by it's cover atau "Don't Judge a Group by It's Member" ^^
*Kenali dulu sebelum sembarangan nak THUMBS DOWN~~ ^^
*Mcm mana perasan korang bile org thumbs down kat fav group korang, mcm tula perasaan org bile korg thumbs down kat fav group diorg k~~ so keep it to urself... ^^

It's funny when someone hates someone (in Suju) that tried to be funny (it's funny though + maybe a bit excessive) and claims it was stupid??, but that someone likes someone (a 'she') other (a gag person that loves to make stupid faces expression; watch Star Golden Bell to prove it + idol maniac; idol's confession about how they are intimidated by and tried to avoid that person's phone call).

So, what's the different???

~PREJUDICE perhaps??~

1 comment: